עבאס מגביר את הטון: "לא נסתפק בגינוי, ננקוט צעדים נוספים"

המהדורה המרכזית No Comments on עבאס מגביר את הטון: "לא נסתפק בגינוי, ננקוט צעדים נוספים"

יו"ר רע"מ אומר בריאיון ל'קול חי': "צריך לנקוט צעדים נוספים איך לבלום את ההתפתחות של האסכולה הדאע"שית הזו שלא מייצגת את הדת והחברה הערבית וכאן יש הרבה מה לעשות בחינוך ובשיח"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס אומר בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית, כי ההנהגה הערבית לא תסתפק בגינוי פעולות הטרור הרצחניות בתקופה האחרונה וינקטו צעדים נוספים. "לא נסתפק בגינוי. הגם שיש גינוי מקיר לקיר בחברה הערבית נגד הפיגוע וכולם בעמדה אחת – צריך לנקוט צעדים נוספים איך לבלום את ההתפתחות של האסכולה הדאע"שית הזו שלא מייצגת את הדת והחברה הערבית וכאן יש הרבה מה לעשות בחינוך ובשיח".

בריאיון ראשון לתקשורת מאז תחילת גל הטרור החדש, מבהיר עבאס: "המאסה הגדולה של אנשי הדת בחברה הערבית, מביעים סלידה ומורת רוח מהאסכולה הדאע"שית הקיצונית".

לדבריו "האסכולה שלנו היא ליישר את מערכת היחסים בין היותנו אזרחי ישראל שומרי חוק ובין היותנו עם זהות לאומית דתית מסוימת. הכל במסגרת הזו. לא נקבל מאף גורם חיצוני הוראות והכוונות. אנחנו קיימים בפני עצמנו אבל הכל במסגרת שלטון החוק והערכים ההומניים שאנחנו מייצגים אותם והשיח הסובלני והפייסני".

הוא נשאל לגבי התערבות רע"מ והצבעותיה בנושאי יהדות בכנסת: "אנחנו עושים הכל כדי שלא תהיה נגיעה או התערבות בנושאי דת יהודיים. אמנם שאנחנו חלק מהקואליציה ועד עכשיו היו דברים לכאן ולכאן. אנחנו מעדיפים שנושאים כאלה לא ייפתרו על חודו של קול במליאה אלא בהידברות בתוך החברה היהודית".

עבאס הוסיף: "אנחנו רוצים לצאת מהסיטואציה הזו שאנחנו מוצגים כאילו שאנחנו מתערבים בנושאי דת. הקואליציה הזו אולי המיוחדת במינה בעולם, אבל חסרה לי משבצת אחת חשובה בממשלה והיא החרדים. הייתי מעדיף שלפחות מפלגה חרדית אחת תשולב בקואליציה ואז הדברים יתנהלו בהידברות והבנה של הצרכים. זה לא קורה אבל זו העמדה העקרונית שלי. לאורך שנים, שתי הגישות האלו של ליברמן ושל החרדים חיו זו לצד זו בקואליציות רבות".



0 תגובות